Sådan bruger du vores nye medlemssystem
Vi er meget glade for at kunne præsentere Det Udenrigspolitiske Selskabs nye medlemsunivers. I 2022 modtog vi midler fra A.P. Møller Fonden til at opgradere vores medlemssystem.
Vi håber, at I vil få glæde af de nye funktioner, som gør det nemmere og hurtigere at håndtere dit medlemskab i Det Udenrigspolitiske Selskab samt tilmelde dig til arrangementer.
Nedenfor finder du information om det nye system. Først har vi formuleret guider til, hvordan man bruger det nye system. Til sidst vedlægger vi information om vores nye betalingssystem samt opdaterede handelsbetingelser.
Har du spørgsmål eller problemer med at logge ind, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os på Udenrigs@udenrigs.dk eller telefon +45 33 14 88 86.
Guide til dit første log-in:
- Gå ind på www.udenrigspolitik.dk
- Klik på Log ind
- Klik på Glemt adgangskode. Dette kan virke kryptisk, da det jo er første gang, I logger ind, og derfor ikke har glemt adgangskoden. Men fordi I allerede står i vores database som aktive medlemmer, er dette nødvendigt.
- Indtast din mailadresse, og klik på Send link.
- Du modtager nu en mail med et link til at oprette en adgangskode.
- Tryk på linket, og opret en adgangskode.
- Du vil nu se denne pop-up side.
- Log ind på medlemsportalen med din nye adgangskode!
- Du har nu oprettet dig som bruger og kan gå i gang med at bruge medlemssiden. Se mere om dette nedenfor.
Rediger oplysninger:
Du kan løbende opdatere dine kontaktoplysninger via din profil på hjemmesiden.
- Gå ind på www.udenrigspolitik.dk og log ind på dit medlemskab.
- Før musen hen på “Log Ind/Medlemsportal” i øverste bjælke
- Klik på Mit medlemskab.
- På denne side kan du se dine kontaktoplysninger. Klik på Rediger oplysninger.
- Indtast dine nye oplysninger
- Klik på Gem for at afslutte.
Video vejledning:
Gruppemedlemskaber
Inde i medlemsportalen, er det muligt at administre oplysningerne, på alle personer, der er tilknyttet et samlet medlemskab. Dette gælder for familie-, ambassade-, firma- og institutionsmedlemskaber.
- Gå ind på www.udenrigspolitik.dk og log ind på dit medlemskab.
- Før musen hen på “Log Ind/Medlemsportal” i øverste bjælke
- Klik på Mit medlemskab.
- Klik på Gruppemedlemmer. Denne knap dukker kun op for de brugere, der fremgår som administrator på medlemskabet i vores database. Det er typisk den person, som har købt gruppemedlemskabet oprindeligt. Hvis du ønsker at udskifte administrator, kontakt Medlem@udenrigs.dk.
- Hvis der ikke er tilknyttet andre personer endnu, klik på Tilføj medlem.
- Udfyld oplysningerne i skemaet og tryk på “GEM”. Den nye person er nu oprettet i systemet og vil kunne logge ind som en almindelig bruger, da vedkommende endnu ikke har en adgangskode skal de oprette den inden de logger ind første gang.
- Hvis du har brug for at redigere vedkommendes oplysninger, tryk på REDIGER, foretag ændringen og klik på GEM. Via administrationsmenuen er det muligt at redigere oplysningerne for alle personer, der er tilknyttet medlemskabet. Dog kan man som administrator ikke håndtere deres tilmeldinger til arrangementer.
- Hvis en person ikke længere skal være tilknyttet medlemskab, klik på SLET. Selv hvis alle andre personer slettes fra gruppemedlemskabet, omdannes medlemskabet ikke til et personligt medlemskab – det vil fortsat være et gruppemedlemskab. Det vil stadig være muligt at tilknytte en ny person til medlemskabet. Den slettede persons data vil fortsat eksistere i DUS’ medlemsdatabase og vil blive permanent slettet inden for et år.
Video vejledning:
Tilmelding til arrangementer:
Med det nye system kan du både tilmelde dig arrangementer i Det Udenrigspolitiske Selskab og melde afbud via din brugerprofil.
Nogle arrangementer afholdes fortsat kun af specifikke medlemsgrupper (f.eks. U35, der afholder arrangementer for vores ungdomsmedlemmer).
- Log ind på dit medlemskab.
- Klik på Kommende arrangementer.
- Vælg det arrangement, du ønsker at deltage i.
- Klik på Tilmeld. Venteliste: Hvis tilmeldingsknappen mangler, er arrangementet sandsynligvis fuldt booket.
Ønsker du at komme på ventelisten, kan du skrive til Udenrigs@udenrigs.dk
- Dine oplysninger udfyldes automatisk, hvis du er logget ind. Accepter handelsbetingelserne, og klik på Bekræft tilmelding.
- Kort efter modtager du en bekræftelse på mail.
Afmelding til arrangement
Hvis du alligevel ikke kan deltage i et arrangement, du har tilmeldt dig, kan du selv melde afbud via din profil:
- Log ind på dit medlemskab.
- Klik på Mit medlemskab.
- Gå til Arrangementer under Min side.
- Klik på Afmeld.
Video vejledning:
Nyt betalingssystem:
Vi har ændret vores betalingssystem. I stedet for årlige fakturaer beder vi nu medlemmer om at tilknytte deres betalingskort til en aftale. Det betyder, at du fortsat betaler for ét år ad gangen, og når en ny periode starter, udsendes opkrævningen automatisk.
På Min side kan du se datoen for næste betaling. Ordrebekræftelser sendes til den mailadresse, du har oplyst.
Formålet med denne ændring er at gøre fornyelsesprocessen lettere for medlemmerne. Kontingentet forbliver det samme som før. Alle nye medlemmer vil fremover blive tilknyttet en betalingsaftale ved oprettelse af deres medlemskab.
Tilmelding til betalingsaftale:
Inden for de kommende dage vil du modtage en mail, hvor du kan tilknytte dit kort til en betalingsaftale.
I mailen finder du også oplysninger om, hvilken mailadresse du skal bruge til at logge ind, samt dit kodeord. Hvis du ikke har oprettet et kodeord, opretter systemet automatisk ét for dig.
Rediger kortoplysninger:
Har du brug for at ændre dine kortoplysninger, kan det gøres via Min side:
- Log ind på dit medlemskab.
- Klik på Mit medlemskab.
- Klik på Tilmeld nyt kort til betalingsaftale.
- Systemet sender dig en mail med et link til at ændre dine kortoplysninger.
Som en del af opgraderingen har vi også opdateret vores handelsbetingelser. Klik her for at læse dem.